Kiwi är här

Och det blev en Pandora

torsdag 12 januari 2012

Xerxes, the dog king!

Även kallad tjockis, idioten, knasboll, Perv-Perv, sötnos och lillplutten. Men han namngavs till Xerxes.. THE DOG KING! Som min make så fint sa det när vi skaffade honom. Han var så liten då, hade inte ens märkt att han blivit så stor sen vi köpte honom i maj men såg tillbaka på ett äldre kort idag och han var så liten i mammas knä.

Han är väldigt saknad här hemma, Enyo letar efter honom för hon känner sig ensam och jag saknar hans jobbiga men gulliga tendenser, som att vilja gå upp på datorn bara för att sitta i mitt knä. Men snart kommer han hem igen. Undrar om han saknar oss eller om han har för kul hemma hos Esmeralda. Jag menar han ser inte ut att inte trivas direkt.

Och han delar gärna med sig av sin säng till nya lekkamraten Grissom.

Känns ändå bra att han klarar sig bar hemma hos Esmeralda med familj, men ska bli kul att få hem honom om 1 1/2 vecka. Tror att det känts extra tomt hemma den här veckan eftersom maken har jobbat sent, eller t o m jobbat över så han inte kan ta sig hem för bussarna inte går längre den här veckan. Dumma jobb som ska ligga långt borta, det är så tråkigt hemma med bara mig, Enyo och lilla Kiwi, ingen av dom svarar direkt när man pratar med dom och båda tycker att när jag går och lägger mig då ska man vara vaken och antingen springa omkring i hela rummet och leta efter Xerxes eller maken som Enyo gör innan hon slappnar av eller så gör man som Kiwi och börjar med karateövningar i min mage, gärna mot urinblåsan och levern typ så man inte kan somna.

Nu är det iaf bara 97 dagar kvar till BF (beräknat födelsedatum) och det betyder att om 92 dagar har jag min sista arbetsdag innan mammaledigheten om kroppen tillåter att jag jobbar så länge. Hoppas det för jag skulle nog bli smått galen av att bara vara hemma.

Nu ska jag titta runt lite på nätet och fixa min julklapp som jag fick av pappa, lite sent för den skulle levereras men nu är den här.... min iPad 2.. yay!

1 kommentar:

  1. Här kallas han även knasbulle och knäppgök ;) Tur att vi har en katt som är lika knäpp så vi är vana. Han skäller fortfarande lika mycket på Jerome om han har mössa på sig, men så fort det är jag som kommer hem så hoppar han bara som en galning och vill pussas :D

    SvaraRadera