Kiwi är här

Och det blev en Pandora

lördag 21 januari 2012

Prinskorvsomelett

Prinskorvsomelett

Ingredienser
1 st lök, röd
1 burk majs
400 g prinskorv
1 msk rapsolja
8 st ägg
1 dl vatten
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 dl ost, riven 

Gör så här!
Sätt ugnen på 200°.

Skala och hacka löken. Låt majsen rinna av. Stek lök, majs och prinskorven i oljan i en stekpanna. Lägg sedan i en ugnsform.

Vispa ihop ägg, vatten, salt och peppar, häll över i ugnsformen.

Strö över osten.

Grädda i ugnen i 20-30 minuter, den ska stelna.

Servera.


Jag fuskhackar alltid löken. Jag är såååå glad att maken köpte maskiner åt mig till julen.


Budget mat kräver billigt majs :P


Jag delade prinskorvarna en gång.


"Fyllningen" i stekpannan.


I ugnsformen.


Vispar äggsmeten.


I ugnen med ost på.


Sallad till maten!


Fäääärdig!


Inte det vackraste upplägget.

Men det var inte den godaste maten heller. Maken sa "den är ätbar" och åt faktiskt två portioner, men ajg tror att det var för att han var hungrig. Jag tyckte att det var... fyllning för magen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar