Kiwi är här

Och det blev en Pandora

tisdag 3 januari 2012

En klantig morgon och trött dag

Vaknade innan klockan ringde imorse, gick upp ändå eftersom jag kände mig utvilad, klädde på mig och gick ut med hundarna. Efter ca 10 minuter ville dom in igen, dom var fortfarande trötta.
Blev klar tidigare än planerat så jag tänkte äsch jag går och åker till jobbet nu istället. Gick ner till busshållplatsen och lyckas sätta mig på fel buss! Åkte med den åt helt fel håll i nästan 20 minuter innan jag märkte att jag satt på fel buss så jag kanske inte var så utvilad som jag trott. Kom till jobbet 5 minuter innan jag började istället för de 45 minuterna jag skulle ha kommit tidigare. Märkte då att min lunchlåda hade läck ut i min väska så halva potatismoset fanns i väskan istället.

På jobbet är det seg just nu, men det gav mig tid att färdigställa mina matlistor och recept för de kommande sju(!) veckorna. Idag ska vi prova på Basilikaris med kyckling. Jag uppdaterar efter middagen hur det blev och lämnar även med receptet så ni kan prova det om ni vill. Men för att kunna laga maten var jag tvungen att åka och handla, och lilla jag har inte någon bil eller körkort så jag ringde världens bästa mamma och frågade om hon kunde åka och handla med mig, vilket hon ville om vi åkte efter de flesta varit och handlat redan, så vi åkte dit vid 18.30-tiden, inköpslistan i högsta hugg och pennan kom jag t o m ihåg denna gången. Kom hem och hade packat upp allt till 19.50 och sen var det bara och laga mat. Enligt receptet ska det ta ca 45 minuter så vi får väl se.

Hör av mig med recept och bilder när jag har ätit klart!

Kram alla glada

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar