Kiwi är här

Och det blev en Pandora

tisdag 17 januari 2012

Faijtas!

Ingredienser
2 dl ris
600 g kycklingfile
1 st gurka
2 st tomat
1 msk rapsolja
1 st fajitas kryddmix
0,5 dl vatten
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
8 st tortillabröd
2 dl tacosås
  
Gör så här!
Koka riset och värm tortillabrödet.

Skär kycklingen i strimlor. Skär tomaterna i tunna klyftor och gurkan i tunna strimlor.

Stek kycklingen i olja i en stekpanna. Tillsätt kryddmixen och vatten. Stek tills vattnet är nästan borta.

Servera kycklingen, grönsakerna och riset i tortillabröden med salsan.



Kycklingen är strimlad och lagd i pannan med olja.


Riset i kastrullen.


Nu börjar det likna något!


Grönsakerna skärs!


Färdig skuret!


Kryddad kyckling!


Riset är klart!


Upplägget innan den blir vikt.


Maken hade lite laktosfri ost och creme fraiche på sin.


Min och makens när dom var färdigvikta. Det var super smaskigt! Maken tyckte även om det så vi åt en till.

Jag förvånade även mig själv idag. Maken frågade om jag ville att han skulle diska undan det som var smutsigt medans jag lagade mat men jag sa nej, jag tyckte det var mysigt att diska medans jag lagade maten. Vem trodde att JAG någonsin skulle säga det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar