Kiwi är här

Och det blev en Pandora

tisdag 10 januari 2012

Min man

Satt och kollade på gamla bilder på oss. Gud vad tiden har gått fort, vi har i år varit gifta i 5 år.

Ibland undrar jag varför vi har förändrats så mycket och ibland undrar jag om vi har förändrats alls.

Jag kan helt ärligt säga att han är den som gör mig lyckligast varje dag, den personen jag skulle kunna göra allt för bara för att se honom le.

Han är
min bästa vän
min make
min älskare
mitt blivande barns far
min komiker
min axel när jag söker tröst
min nallebjörn varje natt
min trygghet
min kärlek

Vissa saker han gör varje dag får mig att le extra mycket och när han inte är hemma så är det de små sakerna som jag märker och saknar mest.

Visst det har absolut inte alltid varit så bra som vi har det nu, och det är absolut inte en enkel och felfri väg vi har gått eller har framför oss men ju fler hinder vi tar oss över tillsammans, ju mer lär vi känna varandra och ju starkare blir vårt band tillsammans.

2012 kommer med nya saker för oss, vi får vårt första barn tillsammans i april, vi har börjat äta hälsosammare och ska båda börja träna mer. Men jag vill även att vi hittar tillbaka ibland till den roliga tiden vi hade som bekymmerslösa, hund- och barnfria, personerna vi en gång var och bara bryr oss om varandra ibland. Det är då jag är extremt tacksam över att min familj kan finnas där och ta hand om vår lilla familj på 2 hundar och 1 bebis då och då så vi kan få hitta tillbaka till varandra och vår kärlek till varandra.

Jag kan varje dag innan jag går och lägger mig känna mig älskad och lycklig för att jag ha honom i mitt liv.

R, jag älskar dig.

3 kommentarer:

  1. Hejsan! Vad roligt att du hittat in till min blogg :) Är det första barnet för dig med?

    SvaraRadera
  2. Hej. Ja det är förta för mig, min man har ett barn sedan tidigare som ska fylla 7 i år men hon bor i USA med sin mamma.

    SvaraRadera
  3. Vad fint skrivet av dig! Det har varit kul att få vara med på båda era bröllop ;) Hhehehe

    SvaraRadera