Kiwi är här

Och det blev en Pandora

måndag 2 januari 2012

Mvc besök och id-kort.

Idag har förmiddagen varit fullproppad. Hade ett MVC besök idag och vi fick lyssna på Kiwis hjärtslag för första gången, det var mysigt. Min livmoder var 24 cm och mina blodvärden var jättebra. Min barnmorska trodde att jag tog järntabletter men det gör jag faktiskt inte, inte än iaf. Jag måste även ringa vårdcentralen imorgon för att boka tid för att göra ett glukostest. Vi ska även göra ett till ultraljud i vecka 32. Vi får se om lilla Kiwi är blyg då också eller inte.

Sen for vi in till stan för att fixa med lite praktiska saker, skaffa maken ett svenskt id-kort. Har tänkt göra det sen han fick permanent uppehållstillstånd för över ett år sedan. Men nu fick vi det gjort iaf så det får han hämta ut om ca 2 veckor. En sak avbockat på min lilla lista på saker som jag ska försöka hinna med innan Kiwi kommer, det är ju mindre än 4 månader nu.

Kram alla glada men nu ska jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar