Kiwi är här

Och det blev en Pandora

tisdag 17 januari 2012

Helgen, babybox och vuxenfasoner?

Idag sov jag och maken till 9.30, eller vi har gjort det söndag, måndag och idag. Det är så skönt att vara ledig ibland, speciellt när vi är det tillsammans. Eftersom vi bara haft Enyo hemma så har jag lyckats sova rätt så ostört, Xerxes vill alltid gosa in sig vid min mage när han lyckas smita upp i sängen så man vaknar. Enyo smiter upp och lägger sig försiktigt vid ens knän eller mellan mitt och makens huvud och när hon märker att man vaknar hoppar hon ner igen och lägger sig i sin korg. Så jag har känt mig väldigt utvilad.

På söndagen hade vi en latmask-dag hemma. Vi åt massa onyttigheter (godis/chips) och tittade på hela säsong 17 av Amazing Race. Fast vid 18-tiden började det klia i fingrarna på maken och han ville städa så han diskade undan och sen lagade jag mat till oss. Vi tog även en lite längre promenad med Enyo innan vi gick och la oss men jag tror att jag har börjat få foglossning i vänstra delen av min svank så efter 30 minuter gjorde det för ont att fortsätta promenera så då gick vi in, tur att vi redan var på väg hem igen.

Måndagen hade vi bestämt skulle vara städdag eftersom vi slappat nästan hela söndagen iaf. Maken tog köket och vardagsrummet som vanligt och städade jättefint och jag tog mig an vårt sovrum. (Vi städar köket och vardagsrummet ca 3 gånger oftare än sovrummet bara så att ni vet hur stökigt det tyvärr blir där inne). När maken var klar med köket och jag kommit 1/3 i sovrummet tog vi en städpaus för att hämta hans id-kort hos skatteverket. Han skrev även in sig på ett gym i närheten av oss som han velat göra länge men dom krävde svensk legitimation innan man fick det. Han köpte även med sig McDonalds mat hem till oss.
Vi fortsatte städa när vi kom hem och hade ätit. När maken var klar i vardagsrummet skulle han iväg och träna med pappa 3 som även han har gymkort på samma ställe och jag hade tid i tvättstugan. När han kom hem lagade han middag åt oss.

Kött, potatis och beasås!

Vid slutet av dagen, vid 22.30-tiden var alla trötta, lägenheten var städad, tvätten var ren och hunden rastad så då gick vi och la oss.

Idag så var vi på makens jobb och åt lunch, sen åkte jag till mamma och hjälpte henne med några ärenden, inte för att hon inte kunde göra dom själv utan för att det är roligare att göra det tillsammans. Blev lite handling på Ica Maxi, en tripp till SRV och ett besök på Barnens Hus för att hämta ut min gratis babybox.
Den hade inte allt som är med på bilden men mycket bra saker. Har även en från Apoteksgruppen som jag ska hämta ut men dom har inget apotek i närheten av mig så det får bli när jag är ute på äventyr inne i stan.

Det finns flera gratissaker man kan få när man är gravid. Har även fixat lite fler appar till min iPad om graviditeten och babysaker man kan behöva.

Länkar till boxar man kan beställa.
GoBoken - ska vara gratis men jag jag fick betala 99:- men sakerna var underbara!
Allt för Föräldrar - gratis, fick hem det efter ca 14 dagar.
Libero - Registrera dig och få paket på BB sen, vissa sjukhus kan man behöva säga till om den på, andra får du den automatiskt på har jag hört.
BabyBox - Boxen jag hämtade ut på Barnens Hus.
Baby to Be - Ska jag hämta ut från Apoteksgruppen.

Men nus ka jag titta på filmen Horrible Bosses som maken hyrt på ZuneXboxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar