Kiwi är här

Och det blev en Pandora

lördag 14 januari 2012

Enchiladas!

Enchiladas
Ingredienser
1 st lök, gul
3 klyftor vitlök
1 msk rapsolja
1 burk tomater, krossade
1 tsk salt
1 tsk chilipulver
500 g blandfärs
8 st tortilla
2 dl ost, riven
1,5 dl gräddfil, (laktosfri)
Sallad (på vilka grönsaker du vill)

Gör så här!
Sätt ugnen på 250°.

Skala och hacka lök och vitlök.

Stek löken och vitlöken i en kastrull i olja. Rör ner krossade tomater, krydda med salt och chilipulver. Låt små puttra.

Stek köttfärsen och blanda ner i tomatröran. Värm bröden lite så är de lättare att rulla dom! Fördela på tortillabröden och rulla ihop dem.

Placera dem i en ugnsform och strö över osten. Gratinera i ugn i ca 8 min.

Servera med gräddfil och sallad.


Löken i kastrullen.. jag fick tårar av ångorna :P


Hade krossade tomater med chili i istället för chilipulver i tomaterna


Den stekta köttfärsen hälls ner i tomat och lök blandningen


Puttrar! (Erkänn, du läste pruttar :P)


Kött- och tomatblandningen på bröd


Redo för ugnen!


Ute ur ugnen!


Matlådan packad! Packade även en liten burk gräddfil.

Maken tyckte att det var jättegott när han kom hem och jag har tyvärr inte ätit min än, ska äta den snart och längtar verkligen! Åt ju middag på Max igår som man kunde läsa i föregående inlägg!

Just det, tänkte kolla om det är roligare med flera bilder som jag kan ta under tiden jag lagar maten? Eller bara resultatet?

Kram


1 kommentar: