Kiwi är här

Och det blev en Pandora

torsdag 5 januari 2012

Jobb, havrebollar och snö

Dagen började lugnt idag, tog rätt buss till jobbet (lärde mig av tisdagens äventyr), läste på bussen och tvärbanan så nu är jag halvvägs i boken jag läser och måste säga att den är så bra att jag under veckan åkt fel och varit på väg att hoppa av tvärbanan för tidigt för jag är så inne i boken att jag helt glömmer bort vart jag ska någonstans. Tack till min man för att han köpte den åt mig i julklapp!

Vid halv 11 fick jag besök på jobbet av min käre far. Han kom med värsta överraskningen!


Gudomligt goda! Blev poppis på jobbet med 30 st helt färska havrebollar! Trodde först han skulle lämna min iPad 2 som han gett mig i julklapp men som inte kommit än men fick veta att den skulle komma runt den 20 januari så jag får vänta lite till.

Sen har jag under dagen fått för mig att det snöar ute fast det inte har gjort det, men sen vid 14 så började det snöa! Stora flingor var det och det var så vackert att titta på! Tyvärr får man ju inte så bra bilder på detta med mobilen men jag försökte. Här är utanför jobbet, taget från den röda soffan på våningsplan 6 kl 14.30.

Och så här såg det ut utanför jobbet vid 15.15 tiden.

Kiwi har varit väldigt aktiv den här veckan, mest runt 14 och 02, men lite till och från utöver det.

Enyo har börjat löpa >.<... men vi ska se om Xerxes kanske kan bo hos världens bästa Esmeralda medan Enyo löper klart, beror på om hennes katt och Xerxes kommer överens eller inte. Hoppas det för vi har inte råd att kastrera honom just nu tyvärr :( Just nu går det väl bra eftersom hon bara är i första stadiet av löpet men vi vill inte riskera att få valpar en månad innan bebisen kommer.

Tog även en tripp över till mamma och dom som bor där med de resterande havrebollarna och dom försvann snabbare än jag hann säga vem vill ha. Men nu är min kropp trött så jag ska bara uppdatera er för dagen recept sen ska jag sova!

Kram på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar