Kiwi är här

Och det blev en Pandora

måndag 19 december 2011

Sakta men säkert blir jag galen

Hade 0% energi när jag kom hem från jobbet vid 14.30 (gick ju upp kl 4.40 ändå) men ut med hundarna i 25 minuter tills dom drog mig hem, gissar på att deras små tassar frös som f*n. Tänkte ta en powernap innan jag skulle börja städa.. men icke, sönmen ville inte infinna sig, bara min för j*vliga halsbränna tydligen. Satte då på lite Dark Angel och började rensa garderoberna, sen har jag plockat lite skräp i sovrummet och nu tog min energi slut igen (ja det tog typ 2 timmar att rensa garderoben)... mycket energi försvann när jag provade mina kläder och märkte att ca 2/3 av mina tröjor har blivit för korta fram och naveln tittar ut när jag har dem på mig vilket jag finner ytters obekvämt, men det hör väl till graviditeten skulle jag tro. Och som om jag inte var trött nog tycker mina hundar att dom ska sitta där jag ska gå så man 1. snubblar på dom eller 2. råkar trampa på deras svansar. Jag är ledsen Xerxes men du var väldigt jobbig och Enyo som ska ligga på alla kläder hela tiden även om man säger åt henne att hoppa ner...

Så just nu är kl snart 19 och städlusten är som bortblåst... jag som ville att sovrummet iaf skulle vara fint när maken kom hem ikväll. Men men, jag kanske får någon knasig energi innan jag går och lägger mig vid 21 skulle jag tro.

Jag önskar jag hade ork att städa undan och sen att det höll sig städat så man bara kunde dra en sväng med dammsugaren två gånger i veckan så man slapp att Xerxes gick och letade efter smulor eller damm hela tiden. Sen önskar jag att han inte ville sitta i knät hela tiden (vilket han inte får heller) speciellt när man har en tallrik mat eller en dator i knät.

Gud vad jag gnäller idag känner jag. Hoppas morgondagen går bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar