Kiwi är här

Och det blev en Pandora

fredag 23 december 2011

Jag blir så trött...

Jag tycker väldigt mycket om mitt jobb det gör jag, kanske inte exakt det jag gör på jobbet det är väl sådär men det är folket på jobbet som gör det kul att gå upp och jobbar 8-12 timmar om dagen 3-5 dagar i veckan. Det känns som en liten familj, och som det finns i alla familjer så finns det ju dom där personerna du helst skulle klara dig utan. Jag menar nynnandet får mig att bli galen, när man inte lyssnar eller bara totalt skiter i det som bestämts och sagts att man ska göra eller när man bara tänker på sig själv och inte att det man gör får andra lida för oftast. Men jag tror att jag kommer att sakna jobbet rätt så  mycket när jag går på mammaledighet om mindre än 4 månader... gud det är verkligen bara 4 månader kvar nu, känns som det var igår jag tog gravtestet och slutade röka och allt.

Sen när man kommit hem efter en lång (7-16) arbetsdag så här dagen innan jul så fixar man julskinkan, gör mer kola eftersom jag åt upp den jag gjorde tidigare, provade att göra gräddkolan (utan vanilj) från Kolarecept istället för den enkla kolan. Nu står den på svalning i kylen sen ska den bytas ut mot kalkonen som ska ätas på juldagen. Städningen slipper jag ju göra för det har min älskade make redan tagit hand om, jag är bortskämd.

Nu ska jag spela lite på Facebook och sen blir det nog rätt så tidigt i säng tror jag... man vet aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar