Kiwi är här

Och det blev en Pandora

tisdag 20 december 2011

Känner mig lite duktig men även lat

Har nästan städat klart hallen, ordentligt, vilket sist hände...2009 tror jag då vi har haft en byrå ståendes i en del av hallen som jag inte orkat flytta på, ska bara dammsuga och svabba sen är det läskigt rent där. Den tråkiga är att jag inte tror att jag kommer orka städa något mer idag :( Ryggen gör ont (i svanken) och jag är rätt så trött redan.

Fick ju inte mycket sömn natten till idag, kunde inte somna försen vid 23, sen kom maken hem från jobbet vid 1 vilket gjorde att hundarna började skälla och jag vaknade, sen vaknade jag igen vid 2.30 eftersom jag hade varit klantig och druckit typ en liter vatten innan jag gick och la mig, sen vaknade jag igen av att hundarna hoppade upp i sängen och sprang omkring på golvet vid 4 och klockan ringde vid 6. Får se hur det blir i natt, jag har så svårt att somna utan maken bredvid mig och sen kommer han hem igen vid 1 inatt.. tycker inte om när han jobbar kvällspass ca 2 timmar hemifrån.

Har även gett mig själv två vuxenpoäng idag, städade undan festlivet från hallen med alla bilder och tog även bort "husets regler"-lappen som bara behövdes när vi hade knasiga hemmafester, inte för att vi kommer sluta ha dem för det vill jag inte att vi gör jag vill bara inte umgås med den typen av folk som vi har gjort tidigare, känner mig för gammal för sånt beteende (folk som kräks, beter sig som bortskämda snorungar och t o m pissar på köksgolvet, det har hänt) och har även lagt in alla räkningar jag fått hem för betalning på den dagen dom ska betalas och skrivit det på dem och sedan skrivit in uppgifterna i vår budget och satt in papperna i min viktiga papper pärm.

Just det, för er som inte vet är jag idag gravid i vecka 22+5 (vecka 23?) jag har faktiskt inte så stor koll på hur man räknar sånt, har appar på min telefon som kommer ihåg det åt mig :P
Än så är Kiwi av okänt kön då det är en pryd liten bebis som inte ville visa vad som fanns mellan de små benen när vi var på ultraljud för 3 veckor sedan.. oj vad tiden går snabbt egentligen.
Jag är väldigt lycklig över att ha en så stor familj fast även en så liten familj, den lilla familjen är ju jag, maken, Xerxes, Enyo och bebisen på väg. Sen så är den stora familjen mamma, pappa 3, storebror, lillebror 1, 2, 3, 4, pappa 1, pappa 2 och pappa 2's sambo. Jag har en komplicerad men kärleksfull familj och lilla Kiwi kommer at skyddas av inte bara sin mamma och pappa utan även mormor, mormors man (låtsasmorfar), 5 morbröder, morfar, låtsasmorfar 2 och låsatsmorfar 2's sambo.

Nej nu ska jag dammsuga och svabba, sen ut med hundarna igen och sen har jag en stor säng att lägga mig i!

God natt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar