Kiwi är här

Och det blev en Pandora

söndag 18 december 2011

Ett nytt år snart

Snart är 2011 över och jag sitter och funderar på hur 2012 kommer att se ut, men jag har ärligt talat ingen som helst aning då så mycket kommer att förändras. Eller mycket och mycket, det är ett event som kommer att förändra allt, jag är nämligen gravid med mitt första barn som är beräknat till att komma den 18 april.
Jag är jättelycklig över detta men det är klart att hjärnan börjar snurra och man börjar fundera på mycket, mest av allt funderar jag över hur pengarna ska räcka till när jag är mammaledig, det är kanske därför jag bara planerar att vara ledig ca 6 månader? Jag intalar mig själv att jag bara vill vara borta från jobbet så kort tid eftersom jag tycker att det är aptråkigt att vara hemma, speciellt själv. Fast jag kommer ju inte att vara själv direkt, inte för att jag är helt själv nu heller, vi har ju två små hundar här hemma också. Men vem vet hur framtiden ser ut för lilla mig?

Jag bara babblar på som vanligt och har inte ens gett dig som läser detta chansen att veta vem jag är. Jag heter iaf Carolina, ska fylla 25 år i april nästa år, har varit gift med min man sedan maj 2007 och vi har tillsammans hundarna Enyo (dvärgpinscher/papillion) och Xerxes (chihuahua/tibetansk spaniel/powder puff/strävhårig tax) och nu lilla Kiwi som är påväg.

meningen med den här bloggen för mig är att få utlopp för alla mina tankar och hur jag skulle vilja organisera och planera vårt liv, det som går att planera dvs. Budget, matlistor och andra tips är väl vad jag mest hade tänkt mig. Sen får vi väl se om lite snacka om film, babyn och tvspel hoppar in då och då eftersom det är saker jag ofta tänker på eller har med att göra.

Men nu blir det här väldigt långdraget känner jag så nu är det slut på detta inlägg, imorgon tänkte jag börja planera för mat i jan-feb 2012 för oss här hemma och det är något jag tänkte dela med mig av här, recept osv som även du kanske vill prova? En budget ska väl utforma sig så småning om också, men känns som om jag bara sjunker djupare och djupare ju mer jag försöker... hoppas att ombildningen går igenom så jag kan låna liiiite pengar extra.

Tjing tjing

2 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att behöva tänka mat och budget så det ska bli intressant att följa DINA tankar kring sånt :)

    SvaraRadera
  2. tack Camilla, tycker lite synd om Raven dock då han helt enklet bara får följa med när jag tänker ihop saker som matlista.

    SvaraRadera