Kiwi är här

Och det blev en Pandora

torsdag 30 augusti 2012

Tiden springer förbi

Känns som att tiden bara försvinner för mig. Så mycket jag skulle vilja hinna göra, men tyvärr är jag mästare på att skjuta upp saker.

Jag skulle vilja hinna med:
• Planera mat för oss här hemma och följa listan.
• Träna minst 3 gånger i veckan.
• Ta ut hundarna på minst 1 timmes lång promenad varje dag.
• Vara pedagogisk och leka lärorika lekar med P varje dag.
• Laga massa barnmat och frysa in så vi har när P ska börja äta det.
• Spendera mystid med maken.
• Öva på att tatuera.
• Baka och öva på olika bakningstekniker.
• Städa hemmet varje dag, eller iaf ett rum per dag.
• Jobba med olika hemsidor.

Allt detta är ju mer än 24/7.. eller kanske inte om jag planerade bättre.

Nu känns det som det blir för mycket "slappande", känns som jag bara sitter och glor på en skärm, tv, dator osv. Hade kanske varit lättare att planera om P hade några fastare tider att sova på men hon är fortfarande lite liten även om jag börjar introducera det för henne...

Jaja, på lördag börjar ett "nytt" liv hemma hos oss för jag har faktiskt hunnit planera middagar för alla dagar i veckan för hela året. Nu gäller det bara att jag och maken följer det. Sen ska jag planera vidare...

Hmm...
Städa ett rum i lgh/dag mån-fre, direkt efter promenaden
Diska varje kväll/Plocka in disken varje morgon
Träna mån, ons, fre
Ta en promenad på morgonen efter man fixat med P
Baka något varje söndag?
Tatuerings övning tis, tors, lör
Lektimme med P varje eftermiddag
Mystid med maken varje kväll när P somnat, ingen dator/tv
Storkok på lördag med barnmat
Jobba med hemsidor... hmm.. ta tid för det minst 2 tillfällen/vecka.. maken tar dottern en stund eller hälsa på hos mamma o S?

Kanske bör planera ordentligt på padden?

Aja, får se om jag kan somna nu då, resten av familjen sover sedan snart 2 timmar. Imorgon ska jag till mamma (fast det vet hon inte än) för maken ska spela tvspel med sina polare hela kvällen. Vilket ger mig tid att jobba på hemsida och planera färdigt inköpslistorna... och mysa med familjen så klart.

Kram på er alla, vi får väl se hur det här går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar